flexibel, adaptief, herbruikbaar
 
NIOC     2009
en

Sessie 8F             Personal branding: dromen hyperego’s van het eeuwige leven?

Sprekers:              Judith Gaffert en Eric Slaats

Sector:                   HBO

 

Personal branding is voor studenten een onontkoombaar feit. Dit is een proces waar bewust aandacht aan besteedt moet worden. Studenten worden geprikkeld na te denken over wie zij zijn, wat hun kwaliteiten zijn.

Anderzijds wordt het proces van personal branding onbewust in gang gezet door het ontstaan van hyperego’s via ongecontroleerd gebruik van sites als Hyves, myspace, twitter etc welke de mogelijkheden van real life beginnen te overstemmen. Wat is de onsterfelijkheid van het hyperego dat je creëert en welke gevolgen heeft dit?

Door bewust te werken aan personal branding via digitale media,  ontstaan ‘bewuste’ hyperego’s. Hierdoor wordt onbewust branden omgebogen naar bewust personal branden.

Extra spin-off hierbij is een oriëntatie van de student op zijn heden en toekomst binnen het gekozen vakgebied.