Vormgeving van een excellentietraject voor BIM- & I-studenten
Door: Drs. Gerard Wagenaar
Kernwoorden: excellentie, ICT-opleiding, leerlijn, extra-curriculair, project
Met medewerking van: Tolja van de Bilt, Pascal van Gastel en drs. Dré Jaspers
In het meerjaren-beleidsplan 2011-2014 van Avans Hogeschool zijn focusgebieden geïdentificeerd, waaronder ‘Eigentijds onderwijs in een up-to-date omgeving’. Een focusgroep beoordeelt en initieert nieuwe initiatieven op basis van een experiment- of projectbeschrijving. De Academie voor ICT & Business, met de opleidingen Business IT & Management (BIM) en Informatica (I), voert zo’n initiatief uit.
Het doel hiervan is om hooggetalenteerde studenten – studenten die meer kunnen en willen dan het regulier AIB-voltijdonderwijs – met ‘gelijkgestemden’ de mogelijkheid te bieden hun kennis en kunde in het ICT-domein te verdiepen. Dit gebeurt in een context waarin hun probleemoplossend vermogen ten volle wordt aangesproken.