Kernexamens voor de ICT-professional
Back to the Future,v an AMBI naar eCf
Door: Hans Mulder
Kernwoorden: examinering, kernvakken, eco-systeem van voltijd- en deeltijdopleiding, (inter)nationaal examineren, certificeren en registeren en samenwerking publiek- en privaat onderwijs
Met medewerking van: Kees Louwman (Hogeschool NOVI, SPIH)
Nieuwe ontwikkelingen komen in razend tempo op ons af. Het zich eveneens snel ontwikkelende aanbod van ICT-opleidingen moet blijven aansluiten op het beroepenveld. De aandacht richt zich op het ontwikkelen van een ecosysteem van voltijd- en deeltijdopleidingen, (inter)nationaal examineren, certificeren en registeren. Er worden externen betrokken bij het onderwijs om toets(kwaliteit)beleid steviger te verankeren in het hart van de opleiding. Zeven private hogescholen, hebben de Stichting Platform ICT-Hogescholen opgericht. Momenteel werken deze hogescholen samen aan het opstellen van examen-specificaties.