Lesgeven met de rug naar de klas: virtual classes in NOH-Informatica
Door: MSc. Jorg Visch
Kernwoorden: NOH-Informatica, didactiek, virtual classes, illuminate, docent
Met medewerking van drs. Debbie Tarenskeen (HAN), ir. Jan-Hugo Wijbenga (HAN) en René Bakker (HAN)
In deze bijdrage beschrijven we wat het is om les te geven in een virtual class, welke vaardigheden een docent moet beheersen en welke succes- en faalfactoren van belang zijn. De beschrijving wordt geïllustreerd door enkele videofragmenten met virtual classes van de Netwerk Open Hogeschool Informatica (NOH-Informatica)
De NOH is een nieuwe deeltijdopleiding informatica van vier hogescholen en de Open Universiteit. De opleiding beoogt –in vergelijking met de avondschool- een hoger diplomarendement te halen en meer aan te spreken bij ambitieuze ICT-professionals op MBO-niveau en hun werkgevers.
Evaluaties van Blended Learning richten zich vooral op hoe studenten deze onderwijsvorm ervaren, welke resultaten zij behalen en op de beste aanpak voor online onderwijs.